هنگامی که در حال ساخت یک ملک جدید هستید یا یک ملک موجود را بازسازی می کنید، ممکن است گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان اتفاق بیفتد و مجبور به تماس با لوله کشی در کرج یا شهر محل سکونت خود باشید.

اگر به طور تصادفی مقداری سیمان به لوله ‌های منزل راه پیدا کند، اگرچه در ابتدا مشکلی پیش نمی آید و به راه خود ادامه می دهد؛ اما با راه پیدا کردن مقداری آب به همان مسیر، گرفتگی رخ می دهد.

بعد از مدت کوتاهی با خشک شدن ماده، مشکل تازه شروع می شود. زیرا در امتداد مسیر آب، سیمان به کناره های فاضلاب خانه می چسبد و در نهایت منجر به انسداد می شود.

به همین دلیل است که ما معتقدیم خلاص شدن از شر بتن در فاضلاب منزل، بهتر است در اسرع وقت انجام شود.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان

روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان

برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان باید با یک شرکت متخصص و با تجربه تماس بگیرید. خبر بد این که باز کردن این گونه انسدادها با روش های خانگی امکان پذیر نیست.

بنابراین، اگر به مشاوره نیاز دارید که برای بیرون آوردن سیمان از مسیر فاضلاب مسدود شده چه کاری انجام دهید؛ در اسرع وقت جهت رفع مشکل با یک لوله بازکنی تماس بگیرید.

گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان، بتن، گچ و دوغاب

هنگامی که سیمان یا بتن در مسیر فاضلاب راه پیدا می کند، به کناره های لوله های می چسبد. اگر اجازه دهید خشک شود، هر بار که یک لایه سیمان جدید یا زباله ای اضافه شود، قطر مسیر فاضلاب لوله را کاهش می دهد.

این به احتمال زیاد بر جریان آب در لوله‌ ها تأثیر می‌ گذارد؛ به ‌ویژه در خم‌یدگی ها و گوشه ‌هایی که این ماده می‌ تواند تجمع کرده و ته نشین شود.

اجازه دادن به این اتفاق نه تنها باعث می‌شود که آب فاضلاب آهسته ‌تر در لوله‌ ها حرکت کند، بلکه می ‌تواند منجر به تجمع سریع ‌تر ذرات غذا، چربی، روغن و حتی صابون شود؛ اگر لوله از سینک حمام خارج شود.

راهکار های رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان

هنگامی که این انسداد بیش از حد بزرگ شود، پسماندها و زباله ها پشتیبان می شوند. در نتیجه قبل از بروز مشکلات بزرگ تر باید برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب اقدام کنید.

این مشکل چاره ای جز رفع انسداد فاضلاب به کمک کارشناس لوله بازکنی ندارد. جای نگرانی نیست! کارشناسان مجرب لوله بازکنی برای تمام این مشکلات آموزش دیده اند.

راهکارهای رفع گرفتگی فاضلاب با سیمان

بهترین کار این است که بتن و سیمان را تا جایی که ممکن است از مسیر فاضلاب در حالی که هنوز مرطوب است تمیز کنید.

همچنین از اعمالی مانند ریختن سیمان در توالت یا شستن آن در سینک یا دوش خودداری کنید. شستن ته مانده سیمان در محل عبور فاضلاب باعث گرفتگی می شود.

در ادامه، برخی از روش‌ هایی را فهرست کرده‌ایم که می ‌توان از آن ها برای تمیز کردن، بیرون راندن یا حل کردن سیمان در مسیر فاضلاب استفاده کرد.

روش های رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان

باز کردن گرفتگی فاضلاب با سیمان به کمک هیدورجت

اولین روشی که برای تمیز کردن کامل لوله‌ ها و مسیر های عبور فاضلاب توصیه می شود؛ هیدروجت با فشار بالای آب  است.

این روش شامل استفاده از یک جت آب پرقدرت برای شستن لوله ‌ها، تمیز کردن حتی عمیق ‌ترین قسمت‌ های فاضلاب است.

این جریان به اندازه ‌ای قدرتمند است که بتواند در اطراف پیچ و خم ‌ها و گوشه ‌ها حرکت کند و حتی می ‌تواند ریشه‌ های درختان را در صورت لزوم از بین ببرد؛ بنابراین مطمئناً برای تمیز کردن بتن یا سیمان مرطوب کافی است.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان با هیدروجت

نکته در مورد استفاده از هیدورجت

در حالی که هیدروجت روشی بسیار مؤثر برای تمیز کردن گرفتگی لوله ها است؛ باید توجه داشت که فقط کسانی اجازه انجام این کار را دارند که تجربه و مهارت لازم را داشته باشند.

بنابراین حتماً با شرکتی تماس بگیرید که توانایی و مهارت انجام کار با هیدروجت را داشته باشند. مهم نیست که گرفتگی لوله های فاضلاب برای چه چیزی به این روش نیاز دارد، مهم ایمنی انجام این کار است.

گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان

روش استفاده از اسید برای لوله های گرفته با سیمان

روش دیگر برای باز کردن مسیر مسدود شده توسط سیمان، استفاده از اسید است. می توان بتن را با اسید حل کرد و به ماده اجازه داد تا نرم شود و اجازه دهد آب انباشته شده و زباله ها شروع به جریان کنند.

اسید کلریدریک که به نام اسید موریاتیک نیز شناخته می شود را در گرفتگی لوله مسدود شده بریزید و آن را بین دو تا سه ساعت بگذارید.

پس از این مدت، لوله را با حدود چهار گالن آب بشویید و انسدادهای باقی مانده را با یک پیستون از بین ببرید. این باید برای رفع مشکل کافی باشد. اگر چیزی باقی ماند، باید به راحتی با جت واش معمولی از بین برود.

استفاده از اسید برای گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان

نکته استفاده از اسید

در حالی که این یک روش مؤثر برای حل کردن بتن یا سیمان است، ما اکیداً به مشتریان خود توصیه می کنیم که محتاط باشند.

هنگام کار با اسید باید از وسایل ایمنی مانند دستکش و عینک استفاده کرد و برای جلوگیری از آسیب بیشتر، مطمئن شوید که لوله های شما از مواد مناسبی برای انجام این کار ساخته شده است.

باز کردن مسیر فاضلاب گرفته با سیمان به کمک فنرزنی

چنانچه روش های قبل برای باز کردن لوله های گرفته توسط سیمان جوابگو نبود و یا از نظر کارشناس مربوطه روش مناسبی شناخته نشد؛ فنرزنی روش بعد خواهد بود.

این دستگاه می تواند برای فشار دادن و شکستن گرفتگی های بتن مرطوب استفاده شود. به سادگی ابزار را داخل لوله آسیب دیده قرار داده و به آرامی فنر را به حرکت در می آورند.

زمانی که فنر به سیمان گیر کند، شروع به از بین بردن انسداد می کند و آن را در لوله های حرکت می دهد. با استفاده از جت واشر برای تمیز کردن زباله های باقی مانده کار به اتمام می رسد.

فنر باید به اندازه کافی بلند باشد تا به انسداد برسد تا این روش مؤثر واقع شود. اگر ابزار لازم برای انجام کار را ندارید یا برای انجام آن تلاش کرده اید و ناموفق بوده اید، لطفاً در اولین فرصت با لوله بازکنی تماس بگیرید.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان به کمک فنرزنی

تعویض لوله های گرفته با سیمان

گاهی اوقات، ممکن است سیمان زیادی در خط فاضلاب وجود داشته باشد تا لوله تمیز شود و دوباره روان شود. همچنین ممکن است در این موارد سیمان یا بتن به قدری سخت شده باشد که پاک نشود.

وقتی این اتفاق بیفتد، چاره ‌ای جز حفر کردن لوله و جایگزینی لوله جدید وجود نخواهد داشت. این کاری است که باید توسط متخصصان مجرب نیز انجام شود، زیرا این کار از آسیب بیشتر به لوله ها جلوگیری می کند.

گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان

چگونه گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان را برطرف کنیم؟

باقی ماندن سیمان در مسیر لوله های فاضلاب ممکن است به ساختمان شما آسیب های جدی برساند و مخارج بالایی را به همراه داشته باشد.

اگر سیمان در مسیر لوله های فاضلاب خشک شود و لوله به جای تمیز کردن نیاز به تعویض داشته باشد؛ تنها راه چاره تماس با یک شرکت لوله بازکنی است که خدمات لوله کشی نیز انجام می دهند.

در صورتی که هیچ کدام از روش های گفته شده پاسخگوی مشکل انسداد لوله ها نبود؛ تنها راه رهایی از این مشکل تعویض لوله های مسدود شده توسط سیمان است.