تجهیزات لوله بازکنی و معرفی تمامی وسایل لازم برای انجام این کار، این مطلب را از دست ندهید! در وب سایت لوله بازکنی کرج، این بار قصد داریم به تجهیزاتی که برای انجام این کار بهره می گیریم، بپردازیم و البته برخی راهکار های ساده برای رفع گرفتگی لوله در منزل را هم به شما عزیزان معرفی کنیم.

همانطور که پیشتر گفتیم، در بسیاری از مواقع که علایم پر شدن چاه بروز پیدا می کند، مشکل تنها در یک گرفتگی ساده پنهان شده است که با بررسی آن می توان در سریع ترین زمان آن را برطرف نمود.

به همین دلیل اشاره به این موضوع داشتیم که اجازه بدهید حتما یک منخصص لوله بازکنی از شرایط لوله و فاضلاب شما دیدن کند.

تجهیزات اصلی لوله بازکنی

تجهیزات و وسایل بسیار زیادی برای لو.له بازکنی وجود دارد که هر کس با توجه به تخصص خود، شرایط محل و نوع لوله، یکی از این دستگاه ها را برای کار خود بر می گزیند.

در این قسمت مهم ترین تجهیزات لوله بازکنی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

انواع دستگاه فنر زنی برای بازکردن لوله

دستگاه فنر زنی لوله فاضلاب

دستگاه فنر زنی لوله فاضلاب

حتما با این دستگاه آشنا هستید و می دانید که مهم ترین و معروف ترین وسیله ای که جهت رفع گرفتگی لوله از آن بهره گرفته می شود، دستگاه فنر زنی است.

این دستگاه شامل یک فنر فولادی بلند و یک پمپ گرداننده آن فنر است. ابتدا فنر فولادی را به داخل لوله وارد می کنند و سپس با استفاده از پمپ تکان دهنده باعث گردش آن در فضای لوله می شوند و این اتفاق تمامی رسوبات و موارد گرفتنده مسیر لوله را باز می کند.

در بسیاری از مواقعی که افراد ابراز نا رضایتی در خصوص بوی بد در محیط و بالا آمدن آب فاضلاب خود دارند، با این کار مشکل شان برطرف می شود.

خانه های قدیمی بدلیل انباشته شدن رسوبات زیاد در یک مدت زمان طولانی، لازم دارند که حتما هر چند وقت یکبار اقدام به انجام فنر زنی با استفاده از این دستگاه داشته باشند تا بیمه ای برای سلامت لوله های منزلشان باشد.

دستگاه فنر زنی ارابه ای

تجهیزات لوله بازکنی در شکل ها ظواهر مختلف تولید می شوند تا کابری آن ها در همه محیط ها قابل انجام باشد. یکی از انواع دستگاه های فنر زنی، دستگاه ارابه ای است که بصورت ارابه قابل حرکت بر روی دو چرخ می باشد و جابهجایی آن بسیار آسان است.

دستگاه فنر زنی برقی و شارژی

دستگاه های فنر زنی می توانند به دو شکل برقی و شارژی باشند تا در محیط هایی که دسترسی به پریز برق وجود ندارد هم امکان بهره گیری از این دستگاه وجود داشته باشد.

طبیعتا دستگاه های برقی بیشتر پیشنهاد می شوند اما بدلیل موضوع بالا که در برخی ویلا ها و لوله ها وجود دارد، نوع شارژی این وسیله هم به بازار عرضه شده است.

دستگاه لوله بازکن دریلی

دستگاه لوله بازکن دریلی همانند دریل های دستی کار می کند و فنر به قسمت دریل آن متصل می شود و دستگاه با چرخاندن و تکان دادن آن، عوامل نابودی رسوبات داخل لوله را فراهم می کند.

تجهیزات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک فنرزنی

با گذشت زمان تجهیزات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک فنر زنی هم وارد بازار شد تا کار باز کردن انواع لوله های پلاستیکی، لوله های سیمانی، لوله های آهنی، مسی و … براحتی و با استاندارد ترین حالت ممکن انجام شود.

این موضوع از این جهت اهمیت داشت که در صورت برخورد یک نواخت با هر نوع لوله، ممکن بود راندمان کار در برخی کاهش داشته باشد و در برخی دیگر بروز آسیب به دیواره های لوله را مجر شود.

تجهیزات لوله بازکنی کارواش و تراکم هوا

نوع دیگر تجهیزاتی که جهت باز کردن لوله از آن بهره گرفته می شود، دستگاه های کارواش و تجهیزات تراکم هوا است.

دستگاه های کارواش با وارد کردن فشار بسیار زیاد آب به داخل لوله، عوامل برطرف سازی گرفتگی لوله را فراهم می کنند و پایه اصلی کار آن ها آب است.

حتما نمونه های این نوع دستگاه را در کارواش های شستشوی ماشین مشاهده کرده اید که در برخی لوله ها پیشنهاد می شود به جای استفاده از فنر، از این تجهیزات بهره گرفته شود تا هم آسیب کاهش یابد و هم نتیجه مطلوب تر باشد.

دستگاه های تراکم هوا هم همانطور که از اسمشان مشخص است، با وارد کردن هوای متراکم به درون لوله، رسوبات و گرفتگی های آن را برطرف می کنند.

حتما مطالعه کنید!

مطلب رفع بوی بد فاضلاب آشپزخانه و سرویس بهداشتی را مطالعه کنید.

وسایل باز کردن لوله در منزل

جهت باز کردن لوله در منزل هم برای شما وسایلی آماده کرده ایم که خدمتتان معرفی کنیم و ببینید چه چگونه می توان به آسانی با استفاده از این وسیله ها، در منزل اقدام به رفع گرفتگی لوله کرد. ( اگر چه ممکن است برخی از آن را بشناسید اما کمی صحبت در مورد آن ها خالی از لطف نیست. )

چنته و پودر لباسشویی

چنته لوله بازکنی

چنته لوله بازکنی

چنته و پودر لباسشویی، ابزاری جهت رفع گرفتگی لوله در منزل است که البته کاربرد و قدرت آن قابل قیاس با فنر های فولادی نیست اما برای مواقعی که گرفتگی ضعیف و سطحی باشد، می توان براحتی از آن ها بهره گرفت و با آنزیم این موارد رسوبات داخل لوله را از بین برد.

مقداری از ذرات چنته را داخل لوله خود می ریزید، کمی زمان در نظر می گیرید که این موارد در آب داخل لوله ها حل شوند و خاصیت اسیدی خود را بروز دهند.

پس از حدود ۱۰ دقیقه کار چنته ها انجام شده و زمان آن رسیده که آب را باز کنید تا رسوبات مورد حمله قرار گرفته و ذرات باقی مانده چنته در لوله، به چاه فاضلاب هدایت شوند.

چنته ها در صورتی که در لوله شما باقی بمانند، میتوانند برای دیواره های لوله خطر ساز باشند و باعث پوسیدگی آن ها شوند، از این حتما شستشوی لوله پس از استفاده را در نظر داشته باشید تا خدایی نکرده آسیبی به سیستم لوله کشی شما وارد نشود.

اما در مورد پودر لباسشویی می توانید به عنوان جایگزینی کم خطر تر از چنته بهره ببرید و با ریخت نیمی از آن به داخل لوله ها، حمله ای نه چندان جدی به رسوبات داخل آن ها داشته باشید!

محلول های لوله بازکنی

محلول اسیدی لوله بازکنی

محلول اسیدی لوله بازکنی

محلول های زیادی در این خصوص وجود دارد که تحت عنوان لوله باز کن برای رفع گرفتگی تجویز می شود.

ابتدا قصد دارم چند نکته در خصوص این شوینده های اسیدی لوله خدمتتان عرض کنم:

  1. محلول کاملا اسیدی است و آسیب رساندن به چشم، پوست و ریه های شما در خصوص تنفس در آن محل موضوعی غیر قابل انکار است.
  2. بهره گیری بیش از حد از این محلول های لوله بازکنی، قطعا موجب بروز پوسیدگی و سوراخ شدن لوله های شما می شود.
  3. برای هر نوع نوع لوله، محلولی خاص وجود دارد که می بایست حتما از آن محلول برای لوله مربوطه استفاده کرد و در صورتی که غیر این موضوع را انجام دهید، ممکن است لوله های شما آسیب ببینند.

با توجه به این ۳ مورد، باید این موضوع را بدانیم که تا جایی که ممکن است، از این محلول های اسیدی کمتر استفاده کنیم.

بدلیل قدرت و تاثیر گذاری زیادی که این محلول ها دارند، خیلی وقت ها به جای فنر زنی از آن ها استفاده می شود که  طبق تجربه نتیجه خوبی به دنبال آن به وجود نیامده است.

تجربیاتخود در مورد استفاده از هر نوع شوینده با وسیله جهت لوله بازکنی را زیر همین پست به اشتراک بگذارید تا ما هم از تجربیات شما استفاده کنیم.

جهت حفر چاه در کرج و یا بهره گیری از هر نوع خدمات مربوط به تخلیه چاه و لوله بازکنی در استان البرز ، میتوانید با مجموعه البرز پیمان تماس بگیرید.